سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا



 معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ایران جزو کشورهای مرجع جهان در سیاستهای سوادآموزی محسوب می شود.

ˈعلی باقرزادهˈ روز دوشنبه در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ایران جزو پنج کشور جهان است که موفق به اخذ نشان بین المللی در ابداعات و اختراعات در زمینه سواد آموزی شده اند.



وی گفت: همچنین ایران تنها کشور تولیدکننده محتوای آموزشی ویژه سوادآموزان است که از این نظر جایگاه فوق العاده ای در عرصه بین المللی و یونسکو دارد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 47 درصد مردم کشور باسواد بودند که این رقم اینک به 85 درصد رسیده و هم اکنون ایران جزو کشورهایی است که بیشترین میزان رشد شاخص سواد را دارد.

وی گفت: همچنین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 48 درصد مردم زیر 50 سال در کشور سواد داشتند که این رقم اینک به 93 درصد افزایش یافته است.

باقرزاده افزود: اختلاف باسوادی میان مردان و زنان در کشور نیز از 39 درصد در اوایل انقلاب به هشت درصد کاهش یافته و این امر به معنای توجه ویژه به عدالت آموزشی بین زنان و مردان است.

وی اظهار داشت: تفاوت با سوادی و بیسوادی در مناطق شهری و روستایی نیز از 26 درصد در اوایل پیروزی انقلاب به 5/3 درصد کاهش یافته که این امر نیز نشانگر توسعه سوادآموزی در مناطق روستایی است.

او گفت: حدود سه میلیون نفر از جمعیت 10 تا 49 سال در کشور بیسواد هستند، نیمی از این تعداد دست کم یک فرزندشان در مدارس آموزش و پرورش مشغول تحصیل است.

وی در ادامه افزود: در اجرای یک طرح پژوهشی، سال آینده امکان آموزش سواد از طریق سخت افزارهایی مانند تلفن همراه و تبلت و با طراحی نرم افزار موثر فراهم می شود.

او گفت: این طرح به صورت آزمایشی برای آموزش سه هزار نفر در کشور اجرا خواهد شد که در صورت موثر و مفید بودن در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی اظهار داشت: آموزش سواد یکی از مطالبات همه مردم در کشورهای انقلابی می باشد که در ایران نیز یکی از نورهایی که پس از انقلاب اسلامی تابید گسترش سواد و سوادآموزی و توجه به این امر از طریق پیام امام راحل و راه اندازی نهضت سوادآموزی بوده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی