سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‏زمان با 17 شهریور (روز جهانی مبارزه با بی‏سوادی)، گفت: بسیاری از تصادفات رانندگی از جمله تصادفات منجر به فوت از سوی رانندگانی صورت می‏‌پذیرد که بی‏‏‌سواد یا کم‏‌سواد بوده و از آگاهی و شناخت پایین‏‌تر و ریسک‏‌پذیری بالاتری هنگام رانندگی برخوردار هستند.



به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهرام جباری‌زادگان با اشاره به این که عامل انسانی، مهم‏ترین دلیل بروز تصادفات رانندگی است و بیش از دو سوم از حوادث و سوانح ترافیکی به علت بی ‏احتیاطی رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده به وقوع می‏‌پیوندند، افزود: افراد بی‏‌سواد با سه ویژگی آسیب‏‌دیده، آسیب‏‌پذیر و آسیب‏‌رسان شناخته می‏‌شوند و بی‏ احتیاطی این افراد، زمینه‌‏ساز وقوع تصادفات بیشتر و شدیدتر است.

وی با بیان این که متأسفانه بالغ بر 15 درصد از جمعیت کشورمان بی‏‌سواد هستند، اظهار کرد: ریشه‏ کنی بی‏سوادی، می‏‌تواند بر کاهش و کنترل بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله مشکل رفتارهای رانندگی و فرهنگ ترافیک مؤثر باشد.

جباری‏زادگان با اشاره به این که رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده‏ای که از سطح سواد بیشتری برخوردار هستند، ریسک‌‏پذیری پایین‏‌تری دارند و کمتر تصادف می‏‌کنند، تصریح کرد: به عنوان نمونه، با توجه به اهمیت استفاده از کمربند ایمنی هنگام رانندگی، هم‏زمان با افزایش میزان تحصیلات، میزان استفاده از کمربند ایمنی نیز افزایش می‏‌یابد.

وی با بیان این که بر اساس مطالعه‏‌ای که در سال 91 صورت گرفته، 91 درصد راکبان موتورسیکلت که در تصادفات رانندگی تهران کشته شده‏‌اند، بی‏‌سواد و کم‏‌سواد بوده‌‏اند، گفت: بر این اساس، 70 درصد عابران پیاده و 45 درصد رانندگانی که در تصادفات جان خود را از دست داده‏‌اند نیز بی‏‌سواد یا ک‌م‏سواد بودند.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح سواد تأثیر مستقیمی بر تعداد و شدت تصادفات رانندگی بر جای می‏‌گذارد و با توجه به آمار مذکور، موتورسیکلت‏‌سواران بی‏‌سواد و کم‏‌سواد که در تصادفات کشته می‏‌شوند و سهم عمده‏‌ای در این آمار دارند، گروه مذکور باید به‌عنوان گروه هدف مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند.

منبع: ایسنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی