سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا



رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت : 93 درصد فعالیت های نهضت سواد آموزی توسط بخش مردمی و دولتی صورت می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، علی باقرزاده ، به رویکردهای سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعاتی صورت گرفته در سازمان ، به این جمع بندی رسیدیم که 3 رویکرد را به صورت جدی دنبال کنیم.







رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به مخاطب محوری سواد آموزی به عنوان رویکرد اول اشاره کرد و ادامه داد: ابعاد  و ویژگی های اختصاصی افراد بی سواد در این رویکرد مورد بررسی قرار گرفته وبر اساس  نیازها ، توانایی های مخاطبان ، سازمان در جهت  بهبود زندگی و آنچه که مربوط به مخاطب است حرکت  خواهد کرد .

وی گفت: در محتوا و روش های آموزش باید به افراد بها داده شود و به صورت ویژه سوادآموزی در جهت بهبود زندگی آن ها طراحی شود.

باقرزاده بیان کرد: رویکرد مردم محوری رویکرد دوم سازمان در ارائه خدمات سواد آموزی است. تجربیات و مطالعات نشان داده است ، دولت می تواند حامی قوی باشد اما نمی تواند صفر تا 100 کار سوادآموزی را انجام دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: کار آموزش باید مردمی اداره شود زیرا انگیزه های آن ها منجر به پایه گذاری کیفیت سوادآموزی و ارتقای کار می شود. تمامی آموزشیاران رسمی ما طبق قانون،  تبدیل وضعیت شده اند و بنای کار ما ظرفیت مردمی شده است ،  93 درصد فعالیت های سازمان توسط بخش مردمی و دولتی صورت می گیرد.

وی مدرسه محوری سواد آموزی رویکرد سوم سازمان بیان کرد و گفت:  این رویکرد سیاست وزیر آموزش و پرورش و آموزش و پرورش بوده و  گسترده ترین فرصت خدمت را در جامعه فراهم می کند.  در تمام روستاها و بخش ها مدیران مدارس یا  نماینده آن کار را دنبال می کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: سوادآموزی باید با تمرکز بر مدرسه دنبال شود زیرا در سند تحول بنیادین نیز  مدرسه به عنوان کانون تربیت محله تلقی شده است .وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه ای دستور داده است ، مدیر مدرسه در برابر باسواد کردن اعضای خانواده دانش آموزان خود مسئول است،  وظیفه ما نیز دادن اطلاعات و تامین اقلام و هزینه آموزشی است.

 

منبع: پرتال وزارت آمورش و پرورش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی