سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


رئیس دفتر منطقه ای یونسکو تهران

پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ

سوادآموزی به ریشه کنی فقر، کاهش مرگ و میر کودکان و تضمین توسعه پایدار و صلح کمک می نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد اموزی خانم استر کیش لاروش  رئیس دفتر منطقه ای یونسکو ایران در نشست تخصصی سواد اموزی مشارکت محور در پرتوی اراده ملی و و حمایت دولتی حضور پیدا کرد .



خانم لاروش در این جلسه به عنوان یکی از مدوعوین این نشست سخنرانی کرد وی به اهمیت سواد آموزی اشاره کرد و گفت : سوادآموزی از حقوق اولیه انسانی و پایه و اساس یادگیری مادام العمر است. سوادآموزی افراد، خانواده ها و جوامع را توانمند ساخته و کیفیت زندگی آنان را ارتقا می بخشد و به دلیل تاثیر چندگانه اش، سوادآموزی به ریشه کنی فقر، کاهش مرگ و میر کودکان و تضمین توسعه پایدار و صلح کمک می نماید.

وی افزود : سوادآموزی در تبادل دانش و در راستای پیشرفت فناوری کاربردهای روزافزونی دارد. از اینترنت تا ارسال پیام کوتاه، در دسترس بودن فراوان راههای ارتباطاتی،  مشارکت اجتماعی بیشتری را می طلبد. بیسوادی مانعی برای کیفیت زندگی بهتر است و ممکن است باعث محروم ماندن و حتی خشونت شود.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو با شاره به سیاست هایی اخیر یونسکو بیان کرد : امروزه سیاست یونسکو حمایت از ترویج سوادآموزی و فضای دانش آموخته به عنوان بخش جدایی ناپذیر یادگیری مادام العمر و بالا نگه داشتن نرخ سواد آموزی در برنامه های ملی و بین المللی است. با استفاده از برنامه های سوادآموزی جهانی همچنین فعالیت های حمایت طلبی و دانش محور، یونسکو با کشورها و شرکا برای تحقق چشم انداز دنیای باسواد برای همه همکاری می کند.

 

برای دریافت متن کامل سخنرانی فایل ضمیمه را دانلود نمایید.



فایل ضمیمه


منبع: پرتال سازمان نهضت سوادآموزی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی