سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا



.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی «سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی» که امروز در ساختمان شماره 2 نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم با باور عمیق به این اصل که آموزش جزء حقوق اولیه شهروندان و رکن اصلی توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای آنهاست و می‌تواند سهم بسزایی در بهبود زندگی و کاهش هزینه‌ها و خسارات ناشی از بیسوادی داشته باشد، موضوع سوادآموزی را در اولویت قرار داد.



وی ادامه داد: در دو سال گذشته فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شد و شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی پس از 8 سال وقفه، احیا شد و اولین جلسه آن به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد؛ در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها نیز شورای پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شده است که با برگزاری 905 جلسه و قریب به 3130 مصوبه در سال 93 از سوادآموزی حمایت شده است.

باقرزاده با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 440 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند، گفت: حدود 30 هزار فرصت شغلی جدید برای افراد تحصیل‌کرده توسط بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ثمره سال‌ها تلاش رشد درصد باسوادی درگروه‌های مختلف سنی را به دنبال داشت، گفت: تمرکز فعالیت‌های سوادآموزی بر آموزش زنان و دختران، روستاییان، مناطق محروم و افرادی جوان‌تر گذاشته شد به طوری که حدود 80 درصد افراد تحت پوشش از بین زنان و دختران و 55 درصد از بین روستاییان و افراد آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی افرادی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند، کمتر از 31 سال است، اظهار داشت: با آگاهی توده مردم و به خصوص مادران و توسعه آموزش و پرورش عمومی، نرخ جذب کودکان لازم‌التعلیم در مدرسه افزایش چشمگیر یافته و به بیش از 98 درصد در دوره ابتدایی رسیده است و درصد باسوادی در گروه سنی 24-10 سال به حدود 97 درصد افزایش یافته است. این شاخص برای گروه سنی 49-10 سال حدود 95 درصد برآورد می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود:‌ علاوه بر این، فاصله درصد باسوادی نقاط شهری و روستایی در گروه سنی زیر 5 سال حدود 7 درصد و فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان در همین گروه سنی به کمتر از 3 درصد رسیده است که گام بسیار مهمی بر تأمین عدالت جنسیتی و برابری فرصت‌های‌ آموزشی برای همه و در همه جاست.

وی به امضای 22 تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و ادامه داد: طرح آموزش 600 هزار نفر از اولیای بیسواد دانش‌آموزان از طریق مدارس در حال اجراست؛ در زمینه آموزش سربازان، زندانیان، اتباع خارجی و کودکان و نوجوانان 20-10 ساله نیز طرح‌های متعددی تهیه شده و در حال اجراست.

باقرزاده تصریح کرد: آمارهای رسمی گویای این است که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، تعداد افراد بیسواد و کم‌سواد حتی در گروه سنی زیر 50 سال بسیار بالاست و همه ساله تعدادی از کودکان وارد مدرسه نمی‌شوند یا قبل از اتمام پایه سوم ابتدایی به دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از چرخه آموزش خارج می‌شوند و نو سوادان زیادی به بی‌سوادی بازگشت می‌کنند .

 

برای مشاهده متن کامل سخنرانی  فایل ضمیمه را دانلود نمایید  .

 

فایل ضمیمه

 

منبع : پرتال سازمان نهضت سوادآموزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی