سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


 معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴.۵ میلیون از دانش آموزان کشور با اولیا بی سواد یا کم سواد مواجه هستند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی باقرزاده در گردهمایی آموزشی معاونین و روسای سوادآموزی کشور در مرکز آموزشی شهید سعیدی مشهد اظهارکرد: ایران از وجود ۳ میلیون کم سواد و ۱.۵ میلیون بی سواد در رنج است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این انتقاد به صورت جدی بر آموزش و پرورش وارد است چرا که فاصله طبقاتی را تشدید و تشریع کرده است.

باقرزاده تاکید کرد: دولت هدایت، فلسفه حکومت در جامعه اسلامی است باید به سمت عدالت و کاهش نابرابری‌های مختلف پیش برویم.

وی افزود: بزرگسالان را با عوامل خوشایندی می‌توان ترغیب به یادگیری کرد، یکی از ناکامی‌های موجود در این زمینه عدم برقراری ارتباط درست جوانان با بزرگسالان برای یادگیری است.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰ درصد جامعه به علت کم یا بی سوادی قابلیت مشارکت در فرایند توسعه را ندارند، افزود: اینان در توسعه فرهنگی، سیاسی و امنیتی حتی امکان شناسایی و بسط شکوفایی ظرفیت‌های خود را هم ندارند.

باقرزاده افزود: این افراد خسارت زیادی را به جامعه تحمیل می‌کنند ضمن آن که از جریان توسعه عقب هستند، جریان توسعه را هم متوقف می‌سازند.

وی گفت: برای جلوگیری از بی سوادی باید عرضه را برای افزایش تقاضا درست کرد.

معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای ریشه‌کنی بی سوادی یاد کرد و افزود: اجرای طرح سوادآموزی اولیا با مدیران مدارس و زیر ۲۰ ساله‌ها شامل کودکان کار و بد سرپرست با معاونت سوادآموزی است.

باقرزاده افزود: استفاده از نهادهای مردم نهاد، فرهنگ‌سازی ایجاد تقاضا، ایجاد پایگاه‌های سوادآموزی، ثبت نام تحت وب از برنامه‌هایی است که برای ریشه کنی بی سوادی دنبال می‌شود.

وی تبلیغ و ترویج سوادآموزی را بسیار موثر دانست و گفت: فرهنگ‌سازی از سوی واعظان، اساتید دانشگاه و افراد معتبر زمینه‌ساز است.

معاون سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش استفاده از شورای آموزش و پرورش به عنوان فرصتی برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی برشمرد و گفت: باید دنیای فراگیر را متناسب با فرایند زندگی امروز تغییر داد.

 

منبع : وبسایت خبرآنلاین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی