سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


باسوادی 90 درصد از جمعیت 10 تا49 سال لرستان

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸ ب.ظ

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از باسوادی 90 درصد از جمعیت 10 تا49 سال لرستان و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به میزان یک میلیون ریال به کودکان بی سرپرست بی سواد مشتاق به ادامه تحصیل خبر داد.

حیدری به اهمیت نقش رسانه ها در پیشرفت یا پسرفت هر جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها یکی از ارکان اساسی در نظام دموکراسی هستند بنابراین می توانند نقش اساسی نیز در ترویج سوادآموزی داشته باشند.

وی بر ضرورت ترویج و اشاعه سواد آموزی توسط رسانه ها تاکید کرد و بیان داشت: اهمیت علم، سواد، معرفت، مبارزه با جهل و بیسوادی و دوری از خرافه در دین مبین اسلام آمده است تا جایی که آیات متعددی در قرآن به قلم قسم یاد شده و روایات و احادیث زیادی در این زمینه وجود دارد.







معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان با استناد به این حدیث پیامبر اکرم (ص) که علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد به برخی تفاسیر این حدیث اشاره کرد و افزود: این حدیث می تواند اشاره ای داشته باشد به بحث سختی سواد آموزی و همچنین دلیلی بر اهمیت سوادآموزی از نظر اسلام حاکی از این امر است که علم آموزی مختص به یک زمان و مکان خاص نیست.

حیدری به سیاست های کلی بحث سواد آموزی در جامعه اشاره کرد و گفت: در قانون مترقی نظام اسلامی به بحث سواد آموزی تاکید فراوانی شده است و در حالیکه تنها 11 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذشت امام خمینی با تیزبینی خاصی بیسوادی را یک مشکل می بیند و در هفتم دی ماه 58 برای رفع آن دستور جهادی می دهد.

وی علت تشکیل معاونت سواد آموزی را پیشرفت در امر سواد آموزی و استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش در این زمینه دانست و عنوان کرد: ما در استان دو برنامه را برای ریشه کن کردن بیسوادی در دستور کار قرار داده ایم، یکی باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان و دیگری باسواد کردن افراد 10 تا 20 سال است.

حیدری تعداد والدین بیسواد لرستانی ثبت شده در سامانه سواد آموزی را 14 هزار و 277 نفر برشمرد و تصریح کرد: حدود 13 هزار نفر از این افراد پالایش شده اند و مطابق پالایش های صورت گرفته 10 هزار بیسواد واقعی شناخته شده است.

وی افزود: برنامه هایی برای باسواد کردن این افراد در دست اجرا است و معتقد هستیم یک پدر و مادر باسواد بهتر می توانند فرزند خود را تربیت کنند همچنین در جامعه ای که سواد و آگاهی افزایش یابد تمام شاخص هایی که برای توسعه آن جامعه نیز لازم است توسعه پیدا خواهد کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان در خصوص باسواد کردن افراد 10 تا 20 سال گفت: این افراد به سه گروه تقسیم شده اند که شامل افراد بدسرپرست، بی سرپرست و کودکان کار هستند که بیسوادی آنها دست خودشان نبوده است بنابراین لازم است فرصتی دیگر برای زندگی بهتر این قشر از جامعه که هنوز آمادگی لازم برای سوادآموزی و رشد در جامعه را دارند فراهم شود.

حیدری افزود: برای شناسایی افراد بیسواد 10 تا 20 ساله با بهزیستی و کمیته امداد مکاتباتی انجام شده است و همکاران ما توانسته اند به رغم مشکلات موجود برای شناسایی این دسته از بیسوادان حدود هزار و 588 نفر را شناسایی کرده و آدرس 425 نفر از آنها را پیدا کنند که از این 425 نفر 176 نفر خود را بیسواد اعلام کرده اند.

وی لرستان را جزو پنج استان اول کشور در زمینه بیسوادی دانست و اظهارداشت: مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال 90 حدود 90 درصد از جمعیت 10 تا 49 ساله لرستانی باسواد هستند و 9.7 درصد از آن ها بیسواد هستند و باقیمانده افراد در مورد سواد خود چیزی را اظهار نکرده اند.

منبع خبر :   معاونت سواد آموزی لرستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی