سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


خبرگزاری تسنیم: رئیس کل زندان های کشور گفت: حدود 10 درصد از زندنیان کشور بی سواد هستند که از طریق نهضت سواد آموزی تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، علی اصغر جهانگیری در آئین  افتتاحیه بازداشتگاه موقت خرم آباد اظهار داشت: بیشترین آمار جرائم در 27 استان کشور مربوط به مواد مخدر است اما در 14 استان از کشور که لرستان هم شامل آن است جرم اول, سرقت است.




وی افزود: این نشان دهنده آن است که استان‌هایی که میزان بیکاری در آن‌ها بیشتر است آمار سرقت بالایی دارند که لرستان نیز سطح  بالایی از بیکاری را دارد.

رئیس کل زندان‌های کشور عنوان کرد: جرائم عمدتاً ناشی از بیکاری است که اگر به اشتغال پایدار و اشتغال فارغ التحصیلان بیکار کمک نکنیم زمینه بزهکاری افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: سه درصد از زندانیان میزان تحصیلات بالایی دارند که این آمار طی چند سال گذشته افزایش یافته است که یکی از علل  آن را می‌توان بیکاری دانست.

جهانگیری تصریح کرد: بیشترین سن فراوانی زندانیان بالای 70 درصد، زیر 40 سال هستند که در اوج اثر بخشی وارد زندان شده‌اند و بیشتر از نیمی از آن‌ها متأهل هستند و فرزند دارند که باید برای کودکان آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: با وزارت آموزش و پرورش جلسه گذاشته‌ایم تا به دانش آموزان آن ها کمک شود.

رئیس کل زندان‌های کشور گفت: کارهای فرهنگی خوبی مانند کتاب خوانی و قرآن خوانی در حال انجام است و برنامه‌ای  در دست اقدام داریم تا یک سری خاطرات از سوی زندانیان جمع شود و به صورت فیلم و سریال تهیه شوند تا در دسترس دیگران برای عبرت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 200 هزار کتاب در داخل زندان‌های کشور وجود دارد و در حال بازنگری کتاب ها هستیم تا به روز شوند.

جهانگیری افزود: یک سری برنامه برای زندانیان بی سواد داریم تا برای آن‌ها کلاس‌های نهضت سواد آموزی برگزار شوند و آموزش‌های پایه برای رشد سواد آنها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود 10 درصد از زندانیان بی‌سواد هستند که از طریق نهضت سواد آموزی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس کل زندان‌های کشوربیان کرد: 70 درصد افرادی که وارد زندان می‌شوند معتاد هستند که ابتدا محیطی به شکل قرنطینه برایشان در نظر گرفته شده و پس از آن آموزش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات سبب شده که تا الان نتوانسته‌ایم به طور 100 درصد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در زندان ها موفق عمل کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد:  یک سری از معتادان از طریق بلعیدن و بخشی دیگر از طریق مرخصی و ترددهایی که با خانواده دارند مواد را وارد زندان می‌کنند.

وی گفت: با هماهنگی‌هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده در آینده‌ای نزدیک، دستگاه بادی اسکنر استفاده می‌شود تا ورود مواد مخدر به زندان را به صفر برسانیم.

رئیس کل زندان‌های کشور اظهار داشت: عمده مواد مخدر در ورودی زندان توسط نیروهای بازرسی کشف می‌شود اما مواردی که وارد زندان می‌شود که در بدن جاسازی شده که با ورود دستگاه بادی اسکنر این مشکل حل می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی