سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


تولید سخت‌افزار قابل حمل سوادآموزی

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۲۰ ب.ظ

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از تولید سخت‌افزار قابل حمل برای سوادآموزی خبر داد و گفت: سخت‌افزار قابل حمل سوادآموزی اکنون در یکی از پارک‌های علم و فناوری در حال بررسی و شناخت است، افزود: سخت افزار قابل حمل سوادآموزی می‌تواند در برخی نقاط شهر و معمولا در سنین زیر 30 سال استفاده شود.




به گزارش مهر، علی باقرزاده با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر این طرح در مرحله تحقیق قرار دارد و در سال 93 به صورت آزمایشی در یک جمعیت 3 هزار نفری اجرا می شود و اگر نتیجه آن مطلوب بود، طرح فراگیر می شود.

وی با تاکید بر اینکه در هنگام انقلاب میزان باسودان کشور 47 درصد بود اما امروزه این آمار به 85 درصد رسیده است ، افزود: در زمان انقلاب اسلامی 48 درصد گروه سنی زیر 50 سال باسواد بودند اما اکنون 93 درصد این افراد باسواد هستند .

باقرزاده ، اختلاف با سوادی در زنان و مردان از 39 درصد به 8 درصد رسیده است ، اظهار کرد: تفاوت درصد باسوادی در نقاط شهری و روستایی از 26 درصد به 3.5 درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور درخصوص طرح خودآموز یادآور شد: برای افراد سوادآموز مشوق هایی به خصوص در مناطق روستایی در نظر گرفته شده تا رغبت بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشند.

باقرزاده بیان کرد: در طرح خودآموز هزینه ای که برای تحصیل فرد در مراکز سوادآموزی در نظر گرفته می شود، به خود فرد پرداخت شده و پس از یادگیری خواندن و نوشتن توسط آزمونی از باسوادی او اطمینان حاصل می شود.

وی اظهار کرد: نصف بی سوادان را اولیای دانش آموزان تشکیل می دهند یعنی 50 درصد بی سوادان 10 تا 49 سال حداقل یک کودک در آموزش و پرورش دارند اما خود اولیا بی سواد هستند.

باقرزاده با بیان اینکه مدرسه محور اجرای برنامه های سواد آموزی است ، افزود: مدرسه کانون اصلی هدایت و آموزش است و باید امکانات و شرایط سوادآموزی در همه مدارس فراهم شود.

 

منبع: وبسایت خبری جام جم آنلاین


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی