سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان: امسال ۱۹ هزار و ۷۵۰ نفر بی سواد در استان گلستان آموزش می‌بینند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نشست خبری با9 خبرنگار خبرگزاری های استان به مناسبت 17 شهریور سالروز جهانی مبارزه با بیسوادی در دفتر معاونت سوادآموزی تشکیل شد.



عبدالحکیم فیروزی اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی استان گلستان سال گذشته نیز به 9 هزار و 147 بی سواد و کم سواد آموزش داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد آموزش دیده در شهرستان گنبدکاووس بوده، افزود: شهرستان گرگان با آموزش یک هزار و 49 نفر و کلاله با 837 نفر دومین و سومین شهرهای استان گلستان بودند که به بی سوادان در دوره‌های مختلف سواد آموزی، انتقال و تحکیم آموزش دادند.

فیروزی گفت: دوره سواد آموزی برای بی سوادان به عنوان نخستین مرحله و دوره انتقال و تحکیم بخش دوم و سوم برای سواد آموزان به شمار می‌آید.



معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان با اعلام اینکه رده سنی بیشتر بی سوادان جامعه بین 30 تا 39 سال است، افزود: 51 درصد از بی سوادان جامعه را بانوان و 49 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند اما استقبال بانوان برای شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی بیشتر است.

وی دوره سواد آموزی را 400ساعت اعلام کرد و گفت: در این مدت کتاب‌های مختلفی به بی سوادان مطلق تدریس می‌شود و پس از اخذ مدرک قبولی تا سوم ابتدایی این افراد باسواد محسوب می‌شوند. فیروزی دوره آموزش انتقال را 800 ساعت اعلام کرد و افزود: در این مرحله سواد آموزان 600 ساعت به صورت حضوری و 200ساعت غیرحضوری آموزش می‌بینند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: دوره آموزشی تحکیم نیز 200 ساعت است که 130 ساعت آن حضوری و 70 ساعت آن غیرحضوری است.

وی با اشاره به اینکه 29 درصد جمعیت بی سوادان در شهرها و 71 درصد در روستاهای گلستان زندگی می‌کنند، افزود: با واگذاری سوادآموزی به بخش خصوصی و به کارگیری تعداد بیشتری از آموزش دهندگان، امیدواریم در آینده نزدیک این میزان را به حداقل برسانیم.

فیروزی ریشه کن کردن بی سوادی را اولویت اصلی نهضت سوادی در سال جاری دانست و اظهار کرد: ثبت نام بی‌سوادان استان گلستان از 15 فروردین سال جاری آغاز شده است. شناسایی بی‌سوادان 10 تا 20 سال یکی از اولویت‌های نهضت سواد آموزی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی