سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امسال یکی از اولویت‌های این سازمان سوادآموزی به اولیای بی‌سواد دانش آموزان است که با همکاری مدیران مدارس انجام می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده فاروجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح 364 هزار نفر از جمعیت بی‌سواد کشور هدف گذاری شده‌اند که این تعداد تا 500 هزار نفر هم افزایش می‌یابد.


به گفته وی طرح مزبور مدرسه محور بوده و مسئولیت اجرای آن با مدیر مدرسه است و بر اساس برنامه در سال 93 در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود و برای استان‌هایی که شرایط خاصی دارند نیز این مهلت یک سال دیگر هم تمدید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بی‌سوادی در کشور، اظهار کرد: بی‌سوادی نشانه نابرابری اجتماعی، آموزشی و فرهنگی، فقر اقتصادی و تبعیض بوده و عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

باقرزاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی طی دو سال گذشته حرکت‌های مناسبی در جهت ریشه کنی بی سودای در استان داشته است، افزود: با این وجود هنوز خراسان شمالی به استاندارد مطلوب در زمینه ریشه کنی بیسوادی نرسیده و از آن فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه سواد آموزی یک مسئله آموزشی نیست، تصریح کرد: مسئله سوادآموزی امروزه به عنوان معضل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در جامعه پدیدار است و برای رفع این معضل مشارکت های مردم و نهاد های مربوطه بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

باقرزاده گفت: وجود ظرفیت نمایندگان خراسان شمالی در کمیسیون‌های اجتماعی، برنامه و بودجه، آموزش و تحقیقات به عنوان نقطه عطفی در راستای کاهش بیسوادی در استان به شمار می‌ رود.

این مسئول با بیان اینکه خراسان شمالی پس از استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شاخص های بیسوادی جز محروم ترین استان های کشور محسوب می شود، افزود: ارتقاء شاخص‌های بیسوادی در استان نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به موانع و مشکلات موجود در بحث سواد آموزی استان گفت: بر اساس بانک اطلاعات استان در حال حاضر خراسان شمالی دارای 29 هزار بی‌سواد است.

سیدمحمد لنگری با بیان این مطب افزود: از این تعداد بیسواد در استان 13 هزار نفر در سال جاری جذب و آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت و بیش از 16 هزار نفر نیز سال آینده تحت پوشش قرار می گیرند.

وی برنامه ریزی جامع آموزش بی سوادان و حفظ این آموزش ها را از جمله عوامل موثر در ریشه کنی بیسوادی در استان برشمرد.

مهدی مودی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر با 25 دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه هایی در راستای رفع بیسوادی منعقد شده است، افزود: مشارکت های دستگاه های اجرایی استان در راستای ریشه کنی بیسوادی در استان چشم گیر بوده که ثمره آن جذب و آموزش 8.11 درصد بیسوادان با مشارکت دستگاه های اجرایی است.


منبع: خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی