سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


در اولین جشنواره تجلیل از دستگاههایی اجرایی و موسسات مشارکت کننده برتر در امر سواد آموزی استان اردبیل که با حضور معاون وزیر آموزش و پروش و استاندار اردبیل و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد از مدیر کل زندانها و رئیس زندان مرکزی اردبیل بخاطر کسب رتبه برتر در بخش های شاخص های هشت گانه و شهرستان برتر تجلیل بعمل آمد



باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور پیش از اهداء تندیس ها به برگزیدگان طی سخنانی با اشاره به رشد قابل توجه سواد آموزی بعد از انقلاب و افزایش 60 درصدی باسوادن طی 35 سال گذشته با اشاره به ریشه کن نشدن این نقیصه اجتماعی بر ضرورت مشارکت کلیه دستگاهها در ترویج امر نهضت سواد آموزی اشاره نموده و گفت : « آموزش و پروش با کیفیت از آرمانهای جهانی است و البته جزء خدمات پرهزینه برای دولتهاست اما برای نیل به این هدف مهم باید زمینه مشارکت نظام یافته مردم در آموزش و پروش را فراهم کنیم . »  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به تعدد آیات مربوط به تعلیم و تعلم و خواندن و نوشتن در قرآن کریم افزود : « رسالت مهم نهضت سواد آموزی آموزش خواندن و نوشتن به کسانی است که محروم از این نعمتی هستند که خداوند در قرآن به کرات  به آن اشاره فرموده اند . اما مخاطب بیسوادان تنها نهضت سواد آموزی نیست .  ریشه خیلی از آسیب های اجتماعی در بیسوادی و عدم بهره مندی از آموزش و پرورش استاندارد می باشد . بیسواد آسیب دیده و آسیب رسان است . پس همه دستگاهها وظیفه دارند تا در جهت آماده سازی این قشر محروم برای موفقیت در عرصه اجتماعی گام بردارند . » 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور که در اولین جشنواره انتخاب دستگاههای برتر مشارکت کننده در امر سواد آموزی سخن می گفت با اشاره به این نکته که آموزش و پرورش یک توصیه اخلاقی صرف نیست گفت : « آموزش و پرورش یک انتخاب آگاهانه و در مسیر توسعه و پیشرفت می باشد و مدیرانی جسور و مدبر که می خواهند در این مسیر قرار بگیرند آن را انتخاب می کنند . زیرا امروزه 70 درصد توسعه در دنیا وابسته به نیروی انسانی ماهر و کار آمد می باشد . »

 دکتر باقر زاده با اشاره به فعالیت های  ارزنده سازمان زندانها در امر سوادی آموزی زندانیان گفت : « در یکی از بازدید ها از یک زندانی که محکوم حبس ابد بود پرسیدم علت خوشحالی تو با توجه به محکومیتت چیست ؟ گفت حقی را که در خارج از زندان از من صلب شده بود در داخل زندان بدستم آوردم . یعنی فرصت شرکت در کلاسهای نهضت سواد آموزی برایم ایجاد شد و من امروز باسواد شده ام . »


دکتر خدابخش استاندار اردبیل نیز در این مراسم ضمن تقدیر از دستگاههای مشارکت کننده در امر سواد آموزی با اشاره به پائین بودن نرخ سواد آموزی در استان اردبیل نسبت به متوسط کشوری عزم تمامی دستاههای اجرایی ، موسسات خصوصی و مشارکت مردمی را در جهت رسیدن به جشن باسوادی در استان خواستار شد . استاندار اردبیل با اعلام رشد 60 درصدی سواد آموزی نسبت به پیش از انقلاب افزود : « فعالیت های در خور توجهی انجام شده اما نباید به این بسنده کنیم زیرا شان مردم ما بالاتر از این است که بیسواد داشته باشیم . »

در این ابتدای این مراسم دکتر سپهری مدیر کل آموزش و پرورش و اکبری فرد معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از نهادهای مشارکت کننده در امر سواد آموزی گزارشی اجمالی از وضعیت سواد آموزی در استان را ارائه نمودند . اکبری فرد با اشاره به سرشماری آماری سال نود میزان کاهش نرخ بیسوادی را نسبت به سال 57 در استان اردبیل 69 درصد اعلام نموده و افزود : « با توجه به همین گزارش پیش از سال 57 نرخ بانوان با سواد استان اردبیل 15 درصد بوده که در سال 90 به 75 درصد افزایش یافته است . »

در پایان این مراسم  سه دستگاه اجرایی برتر استان که بر اساس  شاخص های هشت گانه ارزیابی شده بودند به ترتیب اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره کل بهزیستی و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل معرفی و به مدیران این دستگاهها تندیس و لوح تقدیر اهداء شد . همچنین در بخش شهرستانی نیز از رئیس  اداره زندان مرکزی اردبیل در کنار مسئولان شورای سیاست گذاری نماز جمعه شهرستانهای مشگین شهر و پارس آباد بعنوان دستگاههای شهرستانی برتر در امر سواد آموزی با اهداء تندیس و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد


منبع: سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی