سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد مهدی‌زاده ظهر امروز در همایش نهضت سود آموزی گیلان با بیان اینکه ایجاد روش‌های متنوعی آموزشی باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: یکی از آفت‌های زندگی بشر نگاه ثابت و یک زایه‌ای به زندگی است.

وی با بیان اینکه امروز برای موضوع سواد آموزی از زوایای مختلف برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: مسئولان این حوزه در آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کدام از حوزه فعالیت خود این موضوع را بررسی می‌کنند.




معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به فرمان امام راحل در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی درباره تاسیس نهضت سواد آموزی گفت: این جزو افتخارات نظام است که ما به در خانه‌های مردم رفتیم و آنها را التماس کردیم که بیایید درس بخوانید و تاریخ در این مورد به درستی قضاوت می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم باسواد شدن جامعه با رفع مشکلات اقتصادی سیاسی و اجتماعی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم نباید اجازه دهیم هیچ کودکی از تحصیل باز بماند زیرا هزینه‌هایی که از این حوزه به جامعه وارد می‌شود غیر قابل جبران است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه اگر امروز در عرصه کشاورزی قدرت رقابت با دنیا را نداریم به دلیل این است که اکثر کشاورزان ما بی‌سواد هستند، گفت: کشاورزی ما سنتی است و آموزش برای کشاورزان هزینه سرسام آوری را بر کشور تحمیل کرده است.

وجود 10 میلیون بی‌سواد بزرگسال در کشور

وی با اشاره به وجود 10 میلیون بی‌سواد بزرگسال در کشور افزود: در شاخص توسعه انسانی سه عامل رفاه،بهداشت و درصد باسوادی افراد 15 سال به بالا و شش ساله مورد توجه است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه شاخص آموزش پایین منجر به کاهش شاخص توسعه می‌شود، گفت: سواد آموزی کار سختی است و سواد آموزی حرکت در جاده خاکی است و ابزار و وسایل خود را می ‌واهد و این جاده خاکی امروز به مسیر گردنه رسیده چرا که جمعیت باقی مانده جمعیت شکست خورده از تحصیل هستند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه باید محتوای آموزشی کشور در حوزه سواد آموزی تغییر کند، خاطرنشان کرد: باید محتوای آموزشی در زندگی فرد بی‌سواد نقش بازی کند تا بی سواد راغب به آموزش دیدن باشد.

محتوای  آموزش در نهضت سواد آموزی کاربردی می‌شود

وی با اشاره به ایجاد مدل‌های جدید آموزش در نهضت سواد آموزی کشور گفت: اگر محتوا و کتاب‌های آموزشی برای بی‌سوادان کاربردی نباشد آموزش بودن و نبودنش برایآنها فرقی نمی‌کند.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: داشتن گواهینامه مقطع ابتدایی باید مثل شناسنامه برای هر ایرانی واجب شود و باید همه افراد جامعه دست به دست هم دهند تا این امر محقق شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات  (۱)

۱۴ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۲۳ محمدرضابرزگر
سلام.نتایج مسابقه وبلاگ نویسی رسید..
ب وبلاگ بنده سربزنین...
******************
راز زندگی آرام این است :

امروز در کنار خدا گام بردار و فردا را به او بسپار !


پاسخ:
سلام دوست گرامی.ممنونم.حتما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی