سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


بیانیه پایانی نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

در پایان نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور در پرتوی اراده ملی و حمایت دولتی بیانیه ای در 11 محور تصویب و قرائت شد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نشست تخصصی سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی

تهران-19 اسفند ماه1393

Expert Meeting on Participatory based Literacy through

National Determinant and Governmental Support

10-11 march 2015 LMO-Tehran

 

بیانه پایانی نشست تخصصی سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی

 

ما شرکت کنندگان در نشست تخصصی «سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولت» که با همت سازمان نهضت سوادآموزی و کمیسیون ملی یونسکو برگزار شده است، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) و شهدای عظیم الشان و پاسداشت خدمات ماندگار نهضت سوادآموزی در ارتقاء سطح سواد شهروندان کشور، اعلام می‏داریم:

 

1.      مصوبه اخیر دولت محترم در کاهش میزان بی سوادی ، نقطه عطفی در فعالیت های سوادآموزی است.لذا مراتب سپاس و قدر شناسی خود را از اهتمام ویژه ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و اعضای محترم دولت در حمایت از این جریان مهم فرهنگی اعلام نموده، تمامی تلاش خود را برای عملیاتی شدن آن به کار خواهیم گرفت.

2.    برنامه ریشه‏ کنی بیسوادی که با مشارکت صاحب نظران، اساتید، پیشکسوتان و مدیران و کارشناسان سوادآموزی تدوین و به تصویب شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی رسیده است، محور اصلی برنامه های دستگاههای اجرایی، سازمانها و به خصوص شورا ی پشتیبانی سوادآموزی و ادارات کل آموزش و پرورش استانها و شهرستانها خواهد بود.

3.      سوادآموزی مشارکت محور و استفاده بهینه از ظرفیت تشکل‏های مردم نهاد، موسسات خیریه، گروههای جهادی و نهادهای عمومی غیر دولتی، رهیافت مطمئنی برای اجرای برنامه خواهد بود.لذا با اهتمام کامل این رویکرد را در شناسایی و آموزش کودکان در معرض آسیب، اتباع خارجی و سایر اعضای جامعه هدف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

4.      تبلیغ و ترویج، و تبیین کارکردهاو پیامدهای سوادآموزی در بهبود زندگی مردم، و اطلاع رسانی کامل، شفاف و گسترده ی مشوق ها و الزامات پیش بینی شده در مصوبه دولت محترم، اصلی مهم در پیگیری سیاست تقاضا محوری است.لذا از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود به خصوص، رسانه‏های جمعی و رسانه ملی استفاده خواهد شد.

5.      مدارس اصلی‏ترین و فراگیرترین رکن اجرای برنامه‏های سوادآموزی و بخصوص اجرای طرح سواد آموزی اولیاء دانش آموزان محسوب می‏شوند و لازم است مدیران کل و روسای آموزش و پرورش نسبت به سازماندهی و توجیه و آماده سازی آنها اقدام نموده و نحوه ی همکاری با سواد آموزی را جزء شاخص های  ارزشیابی مدیران قرار دهند.

6.مرکز یادگیری محلی یکی از فرصت های مهم و موفق در توانمند سازی جوامع محلی برای نقش آفرینی در فرایند توسعه پایدار تلقی می شود، لذا برای پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف ، تاسیس و راه اندازی این مراکز با مشارکت همه دستگاهها ، نهادها و تشکل های مردمی،با جدیت دنبال خواهد شد.

7.کشاورزی محور استقلال و کشاورزان پرچمداران جبهه تولید و تأمین خودکفایی در کشورند، با عنایت به تاثیر سوادآموزی در بهبود عملکرد آنان، حداکثر تلاش و همکاری بین بخشی برای ارتقای آگاهی و مهارت بهره برداران این بخش صورت خواهد گرفت.

8.      سواد آموزی کاربردی مبتنی بر تقویت مهارت های فنی و حرفه ای و بهبود عملکرد کارگران شاغل در بخش صنعت ،خدمات ،اصناف و مشاغل خرد و خانگی به عنوان یکی از ارکان رشد اقتصادی با جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد .

9.      استفاده از فناوریهای نوین در آموزش بزرگسالان یک ضرورت جدی است . و لازم است سازمان نهضت سوادآموزی با بهره گیری از تجارب موفق و یافته‏های پژوهشی، این رویکرد را در الویت برنامه ای خود قرار دهد.

10.  پایگاه اطلاعات ثبتی سواد، مرجع اعلام وضعیت سواد در کشور است و ضروری است سازمان نهضت سوادآموزی با همکاری دستگاههای اجرایی و بخصوص سازمان ثبت احوال و مرکز آمار ایران نسبت به تکمیل پایگاه اقدام نمایند.

11.با عنایت به اهمیت بهره برداری از تجارب موفق سایر کشورها در سوادآموزی، انتظار می‏رود کمیسیون ملی یونسکو، مرکز امور بین‏الملل و نمایندگان مجامع بین المللی مستقر در جمهوری اسلامی ایران در این راستا همکاری لازم را با سازمان نهضت سوادآموزی معمول نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی


منبع: پورتال سازمان نهضت سوادآموزی

نظرات  (۱)

۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۸:۴۶ محمدرضابرزگر
سلام.
تشکر
عید شما هم مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی