سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: هم اکنون دو سوم جمعیت بی سواد کشور را زنان و یک سوم را مردان تشکیل می دهند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور امروز (چهارشنبه) در محل سازمان نهضت سواد آموزی منعقد شد.

در این مراسم، علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به جمعیت بی سواد کشور، اظهار کرد: یک سوم جمعیت کشور در معرض آموزش قرار نگرفته اند، در حالیکه میدانیم رکن اصلی توسعه ی جامعه ، نیروی انسانی است و دولت ها همیشه تلاش می کردند افراد را تحت آموزش های مختلف فنی و حرفه ای، سواد و مهارت قرار دهند.





وی در ادامه افزود: برخی اوقات افراد فرصت حضور در مدرسه را دارند، اما بعد از مدتی در معرض آموزش قرار می گیرند، در حالیکه این موضوع روند آموزش را سخت و پیچیده تر می کند.

باقر زاده با بیان اینکه بر اساس آمار بین المللی میانگین سال تحصیلی هر ایرانی 7.3 درصد است، گفت: سازمان نهضت سواد آموزی تلاش کرده تا فرصت دوم آموزش را برای افراد بی سواد فراهم کند تا به دنبال آن اعتماد به نفس و توانایی این افراد ارتقا یابد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: هم اکنون دو سوم جمعیت بی سوادان کشور را زنان و یک سوم جمعیت را مردان تشکیل می دهند که 38 درصد جمعیت بی سواد در گروه سنی زیر 30 سال قرار دارند.

وی اضافه کرد: سازمان نهضت سواد آموزی در سال گذشته گروه سنی 10 تا 20 سال را برای آموزش های سواد آموزی متمرکز کرده است.

باقر زاده تصریح کرد: استان های تهران، مازندران، البرز ، اصفهان، سمنان ، یزد، بالاترین درصد باسوادی و استان های سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی و لرستان بالاترین درصد بی سوادی را دارند که از این میان 22 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان و سه درصد جمعیت استان مازندران در گروه سنی10 تا 20 سال، بی سواد هستند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پایان در خصوص مصوبات شورای عالی سواد آموزی گفت: مصوبات شورای عالی سواد آموزی لازم الجرا است اما بخشی از این مصوبات نیاز به مصوبات از سوی دولت دارد که در حاضر این مسیر را طی کرده و منتظر ابلاغ سند سیاستی خاص برای مبارزه با بی سوادی از هئیت دولت هستیم البته براساس سند مبارزه با بی سوادی راهکارهای مختلفی برای خودآموزی، مهارت آموزی، محدودیت اجتماعی و تاسیس مراسم یادگیری محلی طراحی شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی