سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


معضل بازگشت بیسوادی در نوسوادان بزرگسال

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ق.ظ

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات سوادآموزی در ایران در بخش بزرگسالان برگشت بی‌سوادی است .

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی در نشست تخصصی «سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی» که امروز در ساختمان شماره 2 نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد اگر افراد بیسواد احساس نیاز به سواد نکنند تلاش‌ها خیلی به نتیجه نخواهد رسید بنابر این در تولید محتوا و فرآیند سوادآموزی باید تلاش کنیم که انگیزه‌های لازم در افراد بیسواد برای ورود به مسیر سوادآموزی افزایش یابد.




وی ادامه داد: مصوبه اخیر هیأت وزیران در ایجاد انگیزه در بیسوادان بسیار بالاست و ما امیدواریم این مصوبه بتواند در امر سوادآموزی مؤثر باشد.

فانی گفت: یکی از مشکلات سوادآموزی در ایران در بخش بزرگسالان برگشت بی‌سوادی است به این معنی که بسیاری از افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند، پس از باسواد شدن به دلیل عدم مطالعه و فاصله گرفتن از کتاب و نشریات به بیسوادی رجعت کردند.

وی اضافه کرد: سازمان سوادآموزی علاوه بر برنامه‌های سوادآموزی در ایران باید برای رجعت بیسوادی برنامه‌هایی را داشته باشد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه اصلی مبارزه با بیسوادی جلوگیری از تولید بیسوادی است، گفت:‌بحث انسداد مبانی بی‌سوادی موضوعی است که از آغاز دولت یازدهم در معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به جد دنبال بودیم و در سال تحصیلی جاری حدود 5 هزار مدرسه‌ای که حداکثر 5 دانش‌آموز داشتند، تشکیل شد.

وی ادامه داد: بیش از 100 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور وجود دارد تا هیچ کودکی در سن تحصیلی از تحصیل محروم نشود.

فانی با بیان اینکه این سیاست برای ما پرهزینه است، اظهار داشت: هر چند که سیاستی پرهزینه را در پیش گرفتیم اما سرمایه بزرگی برای آیندگان است.

وی افزود:‌ برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و امیدواریم با پیش‌بینی احکام لازم در توسعه امر سوادآموزی اهتمام بیشتری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند در کاهش بیسوادی مؤثر باشد. ضمن اینکه در مصوبه دولت، مراکز یادگیری محلی پیش‌بینی شده است که می‌تواند به عنوان مراکز جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها در امر سوادآموزی موثر باشد.

فانی به طرح باسوادی اولیای بیسواد دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به اینکه اولیای دانش‌آموزان به مدارس رفت و آمد می‌کنند، اجرا شد و در سال آینده با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

 

منبع : پرتال سازمان نهضت سوادآموزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی