سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

savadamooz سواد آموز سوادآموز

سوادآموز سواد آموز نهضت سوادآموزی سوادآموزی

سواد آموز سوادآموز نهضت سوادآموزی سواد آموزی


.
.
.
.
.
.
جستجو
-->
نویسندگان
امروز

تاریخ ابزار

وضعیت آب و هوا


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان نهضت سواد آموزی ربیعی وزیر تعاون ،کار و امور رفاهی در نشست تخصصی سواد آموزی مشارکت محور در پرتوی اراده ملی و حمایت دولتی حضور یافت .





وی که به عنوان یکی از سخنرانان جلسه افتتاحیه این نشست  سخنرانی نمود در سخنان خود  از فعالیت های سازمان نهضت سواد آموزی  تشکر نمود  و به ابعاد سواد  و کار کرد های های آن اشاره کرد و سواد را به سه نوع کلی سواد عمومی ،سواد مهارتی و سواد خلاقیت تقسیم بندی نمود .

ربیعی در تعریف سواد عمومی بیان کرد : سواد عمومی در حقیقت شناخت فرد از واقعیت اجتماعی خود است . فرد با استفاده از این سواد می تواند رابطه خود را با فناوری ترسیم کند و از روابط اجتماعی و روابط بین فردی خود درک صحیح اشته باشد .

وی در تعریف نوع دیگر سواد بیان داشت :سواد مهارتی در حقیقت  مهارت انجام صحیح و مناسب کار است . این نوع سواد است که باید اصل واساس فعالیت  سازمان نهضت سواد آموزی قرار گیرد .

وزیرکار ،تعاون و امور رفاهی با اشاره به آمار موجود در زمینه تعداد کارگران بی سواد اعلام کرد : حدود 3 میلیون نفر کار گر بی سواد و یا کم سواد در کشور وجود دارد این افراد نه مهارت انجام کار را دارند و نه مهارت خواندن و نوشتن را دارا هستند .

ربیعی به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص الزام و تشویق بی سوادان پرداخت  و گفت : اعضای هیات دولت با تصویب این مصوبه می خواهند افراد بی سواد را به سوی سواد آموزی خصوصا سواد مهارتی سوق دهند .

وی در ادامه سخنان خود به تعریف سواد خلاقیت  نیز پرداخت و افزود : این نوع  سواد به بروز خلاقیت و نوآوری در انجام کار دلالت دارد

وزیر کار،تعاون و امور رفاهی افزود :یکی از دلایل عدم تحقق اهداف پیش بینی شده  وجود انواع بی سوادی در جامعه است  و اگر جامعه بخواهد به رشد و توسعه یابد باید افراد به سواد در همه ابعاد آن مجهز شود . در اکثر کشور های توسعه یافته مشاهده می شود که اساس ثروت آن ها برنیروی انسانی متخصص و باسواد قرار دارد .

وی در ادامه بیان نمود :لازم است برای انجام کار سوادی آموزی یک نهضت دیگر برای ایجاد گفتمان عظیم در جامعه بوجود آید ، یکی از مسایل عمده ما در نهضت سواد آموزی این است که سواد  به عنوان یک مساله اجتماعی مطرح نشده است .

ربیعی به نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در آموزش جامعه اشاره کرد و تصریح نمود : من فکر می کنم یکی از تصمیمات خود مصوبه  اخیر دولت ایجاد مراکز یادگیری محلی باشد .

 وی در بخش پایانی سخنان خود افزود : برای راه اندازی و توسعه دولت الکترونیک باید افراد جامعه توان استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را کسب نمایند و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه افراد  حداقل سواد لازم را برای کار با آن کسب کرده باشند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی